80% firemních sponzorů má podle nového průzkumu skupiny AIM Group zájem o investice do virtuálních akcí, potřebují ale interakci
Společnost AIM Group International specializovaná na kongresy, eventy a komunikaci, dnes zveřejnila výsledky průzkumu „Sponzorování akcí během koronakrize“. Průzkum byl proveden mezi 350 zástupci farmaceutických a biomedicínských společností napříč všemi hlavními terapeutickými obory.
Cílem průzkumu bylo zjistit, nakolik jsou sponzoři uprostřed probíhající zdravotní krize otevřeni podpoře akcí a zejména novým příležitostem, jež digitální a hybridní události nabízejí. Výsledky ukazují, že zájem o nové virtuální platformy je vysoký, ale společnosti jsou stále přesvědčeny, že akce s osobní prezenční účastí přinášejí větší hodnotu.
Zde je přehled výsledků průzkumu:
- 58% respondentů by v případě akcí s termínem konání mezi zářím a prosincem 2020 sponzorovalo tradiční prezenční akce se zapojením vícero sponzorů nebo s exkluzivním sponzorováním.
- 72% by se zajímalo o hybridní řešení kombinující osobní přítomnost s digitálními akcemi.
- 78% by mělo zájem sponzorovat plně virtuální akce.
- Jak by podle respondentů měla vypadat virtuální akce? Interaktivně, flexibilně, ve 3D a v rozšířené realitě (výrazně odlišně od obvyklých videohovorů nebo webinářů), se schopností sledovat data.
- 99,5% považuje za užitečné, aby obsah dostupný na vyžádání po kongresu zajistil větší disponibilitu pro účastníky a větší viditelnost pro sponzory.
- 72% by uvítalo začlenění distančního vzdělávání (DV) do digitální akce, která bude dostupná po kongresu.
- 56% sponzorů by chtělo investovat do virtuálních akcí méně, 34% by své investice nezměnilo a 10% je ochotno zvýšit rozpočty, pokud tím bude zaručena větší viditelnost.
„Nebývalá krize a změny v kongresovém průmyslu nás motivovaly k uskutečnění specializovaného průzkumu, abychom lépe pochopili, zda se tradiční sponzoři konferencí (farmaceutické a biomedicínské společnosti) zajímají o digitální akce a jak by sami investovali“ vysvětluje Gaia Santoro, vedoucí Útvaru pro sponzorování ve společnosti AIM Group International. „Zaprvé, bylo pozoruhodné, jak velký počet odpovědí jsme v krátké době obdrželi. To poukazuje na to, jak je pro společnosti, které chtějí navzdory zdravotní krizi komunikovat se svými cílovými skupinami, toto téma naléhavé. Je také pozoruhodné, možná až překvapivé, že většina firemních sponzorů by ráda viděla návrat prezenčních akcí nejpozději na podzim. Z toho plyne, že sponzoři vnímají, že prezenční akce se nacházejí ve svém historicky kritickém okamžiku a zároveň se jich nechtějí kvůli digitálním příležitostem vzdát nebo je považovat za překonané. Nakonec můžeme usuzovat, že sponzoři jsou připraveni poskytovat podporu při realizaci nových virtuálních příležitostí za předpokladu, že jejich vědecký obsah bude relevantní, účastníci zaangažováni a interakce se sponzory zaručena.”