Kampaň Bridge to Prague představila kongresovou Prahu odborníkům z celého světa

01/02/2018
Kampaň Bridge to Prague představila kongresovou Prahu odborníkům z celého světa

Celoroční kampaň Bridge to Prague spustilo Prague Convention Bureau ve spolupráci s Mezinárodní kongresovou asociací ICCA (International Congress and Convention Association) v listopadu 2016 s cílem představit kongresovou Prahu odborníkům z oboru kongresového průmyslu, kteří uvažovali o účasti na 56. ročníku ICCA kongresu. Ten se konal v Praze od 12. do 15. listopadu 2017.

logo_final.jpg

Nosným tématem kampaně, která zahrnovala jak komunikaci prostřednictvím online a tištěných médií, tak propagaci na sociálních sítích, byly mosty. Ty, stejně tak jako kongresy a konference, představují spojení a posilují interakce. V roce 2017, kdy se kongres ICCA konal, navíc oslavila ikona Prahy – Karlův most – 660. výročí položení základního kamene.

Od spuštění kampaně vyšlo v médiích celkem 298 článků informujících o 56. ročníku ICCA kongresu v hodnotě přesahující 12 milionů korun (více než 475 tisíc euro). Nejvíce o akci informovala média z USA, Německa, Brazílie, Velké Británie, Austrálie, Slovinska, Indie, Singapuru a České republiky.

Oficiální webové stránky zaznamenaly v nejvytíženějším období od začátku srpna do konce prosince 2017 téměř 31 tisíc návštěv od více než 14 tisíců unikátních návštěvníků, kteří v průměru na webu strávily 2,3 minuty. Návštěvnost webu Prague Convention Bureau, organizátora 56. ročníku ICCA kongresu, stoupla meziročně za měsíce říjen a listopad o 24 %.

Prague Convention Bureau se při komunikaci 56. ročníku ICCA kongresu a kampaně Bridge to Prague zaměřilo především na sociální sítě (57 % veškeré komunikace) a online média (34 %), zbytek tvořily články v tištěných médiích (9 %). Ze sociálních sítí komunikaci dominoval Twitter, kde průměrná míra engagementu dosáhla 2 %. „Pod hashtagem #BridgetoPrague bylo na sociálních sítích od spuštění kampaně uveřejněno celkem 2 663 příspěvků, a to zejména na Twitteru a Instagramu. Třetina všech příspěvků byla uveřejněna v týdnu, kdy probíhal samotný 56. ročník ICCA kongresu. V tomto týdnu od 9. do 16. listopadu zasáhla komunikace na sociálních sítích 674 tisíc osob s celkovým počtem více než 3,1 milionu zhlédnutí,“ doplňuje Roman Muška, ředitel Prague Convention Bureau.

Takto hodnotí kampaň ředitel marketingu asociace ICCA Mathijs Vleeming: "Obrovskou výzvou pro každou destinaci, kde se ICCA kongres koná, je efektivní využití globální značky a komunity ICCA ke zvýšení vlastního PR profilu. Od kongresu ICCA v roce 2014 v turecké Antalyi využíváme hashtag „Roadto ... ", který podporuje komunikaci mezi našimi členy a propaguje náš nadcházející kongres na sociálních médiích. Hashtag #BridgetoPrague je jeho působivou obměnou. Kampaň „Bridge to Prague“ navíc tradici těchto hashtagů pozdvihla na vyšší úroveň "budování mostů", které se stalo tématem kongresu. V průběhu společné kampaně Prague Convention Bureau přitáhlo pozornost k více než 677 pražským mostům a asociace ICCA spojila kampaň s mezinárodním kongresovým průmyslem jakožto mostem propojujícím jednotlivce a budujícím nové vztahy. Praha toto téma také úspěšně využila v komunikaci na lokální úrovni k "překročení mostu" mezi globálním kongresovým průmyslem a místní komunitou. Myslím, že Prague Convention Bureau velmi efektivně zužitkovalo příležitost, kterou mu kongres ICCA poskytl."

bridgetoprague_stats.jpg

Infografika o kampani BridgetoPrague je ke stažení zde.

Nechte se inspirovat

Dostávejte novinky a dávku inspirace z kongresové Prahy díky našim měsíčním newsletterům. Nebo navštivte náš archiv.