České aerolinie v 1. pololetí přepravily o téměř 22 % více cestujících než loni při průměrné obsazenosti 81 %
Za prvních šest měsíců letošního roku přepravily České aerolinie na svých pravidelných linkách celkem 1,174 milionu cestujících. Meziročně se jedná o zlepšení o bezmála 22 %, když ve stejném období loňského roku přepravily 963 tisíc pasažérů. ČSA se také dařilo více naplňovat letadla. Průměrná obsazenost za první pololetí dosáhla hodnoty 81 %, což je meziročně výsledek lepší o 11 procentních bodů.
Dalších téměř 170 tisíc cestujících přepravily ČSA na charterových letech nebo linkách pro jiné letecké společnosti, kterým pronajímaly svá letadla včetně posádek. V prvním pololetí 2017 rostly Českým aeroliniím i některé další přepravní ukazatele. Počet vypravených zpátečních letů se zvýšil meziročně o 7 %, počet nabízených osobokilometrů (ASK) o 4 %, počet využitých osobokilometrů (RPK) o 21 %. Využívání flotily zůstalo na stejné úrovni jako v loňském roce.
„Na našich přepravních výsledcích se podstatnou měrou podepsaly příznivá ekonomická situace v Evropě a globální růst poptávky po letecké dopravě. Meziročně rostly téměř všechny trhy, na kterých působíme, nejvíce západní Evropa a Rusko. Díky stabilizaci tamního trhu jsme zlepšili naše výkony na linkách do/z ruských destinací meziročně o téměř třetinu,“ uvedl Jozef Sinčák, předseda představenstva Českých aerolinií a dodal: „K lepším přepravním výsledkům přispělo zavedení nových výhodných cenových balíčků v prosinci loňského roku, rozšíření flotily o další letadlo ATR 72, otevření několika nových linek či navýšení frekvencí na řadě stávajících.“
České aerolinie letos v březnu rozšířily flotilu o další letadlo ATR 72-500. Společnost v současnosti provozují 18 strojů: 1x Airbus A330, 9x Airbus A319, 5x ATR 72 a 3x ATR 42.
V letošní letní sezóně vypravují ČSA pravidelné spoje do 50 destinací ve 25 zemích světa. Letos České aerolinie zahájily provoz na nových linkách do Aarhusu, Lisabonu, Reykjavíku-Keflavíku a Verony. Společnost meziročně navýšila počet letů na linkách do/z Amsterdamu, Bejrútu, Birminghamu, Göteborgu, Kodaně, na Maltu, do Nice, Oděsy, Petrohradu, Pisy či Záhřebu a druhou denní frekvenci zavedla na lince do Stockholmu.