House of Lobkowicz má novou vizuální identitu

03/01/2022
House of Lobkowicz má novou vizuální identitu

Lobkowiczký palác na Pražském hradě, zámky Nelahozeves a Roudnice nad Labem, hrad Střekov, Lobkowiczké sbírky a také všechny společnosti sdružené pod House of Lobkowicz budou od začátku roku 2022 využívat nové logo a novou vizuální identitu.

Jejími tvůrci jsou Jakub Spurný a Aleš Najbrt z renomovaného Studia Najbrt, které stojí například za vizuální identitou Národní galerie či Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech.

Předlohou pro nové logo byl erb a další symboly spojené s rodinou Lobkowiczů. Výchozí štít erbu, ve kterém jsou zachovány původní heraldické prvky, doplnila knížecí koruna a ozdobný řetěz s beraním rounem, který odkazuje na prestižní rytířský Řád zlatého rouna. Mezi rytíře tohoto řádu byli v průběhu staletí přijati mnozí členové Lobkowiczkého rodu za své politické zásluhy. Logo v plnobarevné či monochromatické variantě pak doprovází ještě nápis „House of Lobkowicz“.

„Jsme z nového loga opravdu nadšeni. Krásně vypadá, je moderní, a přitom reflektuje mnohasetletou historii naší rodiny. Studio Najbrt odvedlo opravdu perfektní práci,“ říká William Lobkowicz, který stojí v čele House of Lobkowicz. 

Na přípravě loga spolupracovali odborníci ze Studia Najbrt s heraldiky, historiky a kurátory. Osobně také navštívili archiv rodiny Lobkowiczů na zámku v Nelahozevsi a prohlédli si nejrůznější historická vyobrazení lobkowiczkých erbů.     

„Bylo nám ctí podílet se na tvorbě nové vizuální identity pro tak významnou českou rodinu, jako jsou právě Lobkowiczové. Hodnoty, které reprezentují, přesahují běžné vnímání značky, a proto bylo potřeba přistoupit k tvorbě loga s velkým respektem a vážností,“ říká Aleš Najbrt.

Re-branding společností spadající pod House of Lobkowicz bude probíhat kontinuálně během následujících dvou let. Nicméně již v průběhu prvního pololetí roku 2022 se budou moci návštěvníci lobkowiczkých památek s novým logem leckde setkat.

„V každodenní komunikaci jej začneme používat okamžitě. A tam, kde chystáme například nové značení či orientační systém hradů a zámků, tak budeme pochopitelně pracovat už s novým logotypem,“ dodává Jan Pavelka, ředitel komunikace skupiny House of Lobkowicz. Pod touto značkou jsou zastoupeny společnosti Lobkowicz Collections o.p.s., Lobkowicz Events Management, L.E.Holdings a také Lobkowiczké zámecké vinařství v Roudnici nad Labem. 

Nechte se inspirovat

Dostávejte novinky a dávku inspirace z kongresové Prahy díky našim měsíčním newsletterům. Nebo navštivte náš archiv.