Jak Československo inspiruje kongresový průmysl

11/04/2018
Jak Československo inspiruje kongresový průmysl

Ve čtvrtek 5. dubna proběhl v prostorách Lobkowiczkého paláce na Pražském hradě edukační seminář s podtitulem Czechoslovak Inspiration in MICE. Akce, kterou každoročně pořádá Prague Convention Bureau, letos připomněla deset let od vzniku této organizace a také sté výročí od založení Československa. Seminářem provázel Petr Klymec, zakladatel konference 360° Travel Trends.

Hostitelem letošního ročníku edukačního semináře byl sám princ William Lobkowicz, který účastníkům akce představil historii svého rodu a především dobu ne zcela nedávnou, kdy probíhaly restituční řízení a rodině byl navrácen majetek. Nyní Lobkowiczký palác slouží především jako muzeum a prostor pro konání společenských akcí.  Návštěvníci si ve sbírkách paláce mohou prohlédnout díla malíře Velázqueze, Canaletta či originály partů Beethovena a Mozarta.

Na úvodní slovo navázal první blok přednášek s názvem „10 let bez koruny: dopad přijetí eura na kongresový průmysl“. V letošním roce uplynulo 10 let od přijetí eura na Slovensku a prezentující se v prvním bloku zaměřili jak na možnost zavedení eura v České republice, tak na praktické informace a zkušenosti s přechodem na jinou měnu a kurzové rozdíly při pořádání akcí. Blok zahájil Zdeněk Tůma, partner v KPMG a bývalý guvernér České národní banky. Při své přednášce zdůraznil především rozdíl v nominální hodnotě eura a to, jak jeho hodnotu vnímají lidé. O praktických zkušenostech se zavedením eura hovořil Ján Svoboda, prezident asociace Heritage Hotels of Europe a viceprezident Slovak Tourism Association. Představil plusy i mínusy zavedení eura na Slovensku a zanalyzoval změny v návštěvnosti země zahraničními turisty v prvních měsících po přechodu na novou měnu, kdy Slovensko zaznamenalo odliv turistů z Ruska, USA a Ukrajiny. Naopak turisté z Německa a Rakouska tuto změnu uvítali. Blok uzavřel Petr Břinčil, obchodní ředitel PCO společnosti GUARANT International. Ve své přednášce se zaměřil na výzvy, které přináší pořádání akce na Slovensku z pražské centrály společnosti GUARANT International. Zmínil výzvy související s kurzovými rozdíly, exportem českých služeb souvisejících s kongresovým průmyslem na Slovensko a praktické zkušenosti uvedl na případových studiích dvou kongresů.

V panelové diskuzi, která byla určena dotazům účastníků, zhodnotil Ján Svoboda celou dekádu od zavedení eura a vyzdvihl, že dle jeho názoru bylo přijetí eura správným krokem. Zdeněk Tůma také zmínil, že se dá očekávat, že koruna bude nadále v budoucnu posilovat.

Druhý blok přednášek s podtitulem „Současnost a budoucnost: jak Česká republika a Slovensko inspirují svět“ zahájil moderátor a zakladatel konference 360° Travel Trends Petr Klymec. Při přednášce se zaměřil na to, jak připravit akci zaměřenou na cestovní ruch tak, aby v budoucnu zaujala a byla úspěšnou. Tipy na pořádání akce budoucnosti představil na případových studiích konference 360° Travel Trends a SXSW (South by Southwest). Klíčové je podle Petra Klymce zaměřit se na hybridní eventy a online interakce, vzít v potaz vliv technologií, udržitelnost a především se pokusit připravit akci tak, aby byla pro účastníky skvělým zážitkem. Klára Honzíková, Global Events Director české společnosti Socialbakers, představila sociální sítě a jejich využití z pohledu eventů a zdůraznila především pečlivý výběr vhodné sociální sítě pro daný event a obecenstvo. Upozornila také na častou chybu, kdy firmy využívají sociální sítě jen z toho důvodu, aby na nich byly poté pasivně přítomné. Inspirující příklad slovenské firmy, která oslovila svět, představila Martina Mlynská, Custom Success Operations Manager ze společnosti sli.do. Aplikace sli.do, která slouží především k online interakcím s publikem během eventů (vytváření průzkumů v reálném čase, pokládání otázek prezentujícím), zvládla během šesti let expandovat z 12 akcí ročně na 61 000 akcí, které aplikaci ročně použijí. Klíčovými úspěchy firmy jsou podle Martiny Mlynské neustálá komunikace s klienty, uvažování v globálním kontextu a také společné týmové úsilí. Aplikace sli.do byla účastníkům semináře celou dobu k dispozici, a mohli si tak přímo na akci vyzkoušet její funkce. Druhý blok přednášek uzavřel Daniel Musil, Account Director společnosti AITOM Digital, který účastníkům poskytl tipy na to, jak využít potenciál webu na maximum. Klíčové je si uvědomit, jak web vstupuje do procesů společnosti a při plánování nového webu nezanedbat přípravu a plánování. Častou chybou při plánování webové prezentace je dle Daniela Musila to, že firmy kladou více důraz na to, aby se web líbil a sloužil jim samotným, než zákazníkům, pro které je určen. Na několika projektech poté představil, jak je možné využít současné technologie k ještě lepší a výraznější prezentaci.

Seminář uzavřela panelová diskuze, ve které prezentující odpovídali účastníci na otázky týkající se GDPR, nejčastějších omylů při online komunikaci a také trendů do budoucna. Martina Mlynská na závěr vyzdvihla do budoucna především vliv personalizace v komunikaci se zákazníky a také zdokonalování komunikačních nástrojů v oblasti inteligence a samovzdělávání.

Fotogalerie z akce je dostupná na našem Facebookovém profilu.

Nechte se inspirovat

Dostávejte novinky a dávku inspirace z kongresové Prahy díky našim měsíčním newsletterům. Nebo navštivte náš archiv.