Letiště Praha bylo vyhlášeno nejlepším evropským letištěm v oblasti zákaznické spokojenosti v kategorii 15-25 milionů odbavených cestujících
Letiště Praha získalo cenu Airport Service Quality Award 2018, kterou každoročně uděluje mezinárodní sdružení letišť Airports Council International (ACI) nejlepším letištím s prokazatelně nejvyšší spokojeností cestujících s poskytovanými službami.
O místo nejlepšího evropského letiště v kategorii 15-25 milionů odbavených cestujících se Letiště Praha dělí s letištěm v Athénách a Helsinkách. Dlouhodobou spokojenost cestujících se službami pražského letiště ukazují nejen mezinárodní data, ale také poslední průzkum Vnímání Letiště Praha uskutečněný mezi českou létající populací na konci loňského roku. Podle něj hodnotí 97 % dotazovaných celkový dojem z letiště jako velmi dobrý či spíše dobrý.
“Již třetí rok po sobě vykazuje Letiště Praha významný nárůst v počtu odbavených cestujících, což znamená zvýšené nároky na celkové kapacity letiště. Ve stejné době jsme však museli zahájit také realizaci některých rozvojových projektů, a to aniž bychom slevili z našich nároků na vysokou kvalitu služeb poskytovaných cestujícím. Ocenění Airport Service Quality Awards je pro nás důkazem, že jsme v tomto nelehkém úkolu obstáli. Velké poděkování za to patří především všem našim zaměstnancům, pro které jsou mezinárodně uznávané výsledky ASQ důležitým ukazatelem kvality práce,” říká Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha.
Program Airport Service Quality (ASQ) organizuje mezinárodní sdružení letišť Airport Council International. Jde o jednu z nejprestižnějších světových iniciativ zaměřených na výzkum a hodnocení spokojenosti zákazníků se službami poskytovanými na těch nejvýznamnějších světových letištích. Výsledky ASQ jsou publikovány čtvrtletně a pro účastnící se letiště jsou významným ukazatelem v dalším nastavování služeb a zlepšování jejich kvality. Ceny vycházející z hodnocení ASQ jsou potom udělovány jednou za rok.
Vítězstvím v soutěži Airport Service Quality Awards 2018 se Letiště Praha kvalitou svých služeb zařadilo například po bok letišť v Curychu, Oslu, Římě či City v Londýně. Všechna tato letiště byla v soutěži rovněž oceněna. Ceny budou vítězům z celého světa předány v září na oficiálním ceremoniálu sdružení Airport Council International na indonéském Bali.
Airports Council International (ACI) je celosvětovou oborovou asociací, která sdružuje přibližně 1960 letišť v celkem 176 zemích světa. Byla založena v roce 1991 a jejím cílem je podporovat spolupráci mezi členy a ostatními partnery v oblasti letecké dopravy.
Umístění Letiště Praha v mezinárodní soutěži Airport Service Quality Awards 2018 mezi nejlepšími světovými letišti potvrzují rovněž výsledky vlastního průzkumu vnímání, který pro Letiště Praha uskutečnila společnost Median mezi českou létající populací na konci loňského roku. Podle něj vnímá zkušenost z Letiště Václava Havla Praha jako velmi dobrou 46 % dotazovaných a jako spíše dobrou 51 % dotazovaných.
Evropská letiště oceněná jako nejlepší v oblasti spokojenosti cestujících:
Kategorie do 2 milionů odbavených cestujících ročně: Alméria (Španělsko), Girona (Španělsko), Melilla (Španělsko), Zaragoza (Španělsko), Skopje (Makedonie)
Kategorie 2-5 milionů odbavených cestujících ročně: Londýn City (Velká Británie), Southampton (Velká Británie), Tallinn (Estonsko), Záhřeb (Chorvatsko)
Kategorie 5-15 milionů odbavených cestujících ročně: Alicante (Španělsko), Bergen (Norsko), Bristol (Velká Británie), Soči (Rusko), Keflavík (Island), Luqa (Malta), Newcastle (Velká Británie), Porto (Portugalsko)
Kategorie 15-25 milionů odbavených cestujících ročně: Athény (Řecko), Praha (Česká republika), Helsinky (Finsko)
Kategorie 25-40 milionů odbavených cestujících ročně: Dublin (Irsko), Curych (Švýcarsko), Oslo (Norsko)
Kategorie nad 40 milionů odbavených cestujících ročně: Řím Fiumicino (Itálie) Moskva Šeremetěvo (Rusko)