Letiště Praha obhájilo evropské prvenství v oblasti zákaznické spokojenosti v kategorii 15 až 25 milionů odbavených cestujících

29/03/2020
Letiště Praha obhájilo evropské prvenství v oblasti zákaznické spokojenosti v kategorii 15 až 25 milionů odbavených cestujících

Letiště Praha získalo ocenění Airport Service Quality Award 2019 a obhájilo tak pozici nejlepšího evropského letiště v oblasti zákaznické spokojenosti v kategorii 15 až 25 milionů odbavených cestujících za rok. Cenu každoročně uděluje mezinárodní sdružení letišť Airports Council International (ACI) letištím s prokazatelně nejvyšší spokojeností cestujících s poskytovanými službami. Prvenství v dané kategorii Letiště Praha sdílí s tureckým Letištěm Ankara-Esenboğa a Letištěm Pulkovo, které obsluhuje ruské město Petrohrad.

„Obhajoba loňského prvenství v anketě Airport Service Quality Award je pro nás významným oceněním, které v mezinárodní konkurenci dokládá vysokou úroveň našich služeb a spokojenost s těmito službami ze strany cestujících. Velké poděkování za to patří především našim zaměstnancům,“ říká Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha, a dodává: „Právě spokojený a kvalifikovaný zaměstnanec je z našeho pohledu klíčový pro kvalitní služby a pozitivní zákaznickou zkušenost. Na letišti proto soustavně budujeme kulturu, která napomáhá větší provázanosti zmíněných dvou složek. Zavedli jsme například programy, které se zaměřují na rozvoj osobnostních kvalit zaměstnanců tak, aby naši lidé v provozu dokázali efektivně pracovat se stresem. Zároveň se neustále snažíme posilovat jejich orientaci na zákaznickou zkušenost.“ 

O místo nejlepšího evropského letiště v kategorii 15 až 25 milionů odbavených cestujících se Letiště Praha dělí s letištěm v turecké Ankaře a letištěm v ruském Petrohradu. Dále se ruzyňské letiště kvalitou svých služeb zařadilo například po bok letišť v Curychu, Oslu či Římě. Všechna tato letiště byla v soutěži rovněž oceněna. Zástupci vítězných letišť si svou cenu budou moci převzít v září na oficiálním ceremoniálu sdružení Airport Council International v polském Krakově.

Výsledky programu Airport Service Quality se opírají o pravidelně prováděná dotazníková šetření mezi cestujícími jednotlivých letišť. V rámci průzkumu cestující podrobně hodnotí úroveň služeb toho kterého letiště. Získaná data se pak vyhodnocují na čtvrtletní bázi a letištím zapojeným do průzkumu slouží jako významný ukazatel pro další nastavování služeb a zlepšování jejich kvality. Na základě celoročního souhrnu dat je pak udělována cena Airport Service Quality Award za konkrétní rok.

Airports Council International je celosvětově působící oborovou asociací, která sdružuje 1 979 letišť v celkem 176 zemích světa. Byla založena v roce 1991 a jejím cílem je podporovat spolupráci mezi členy a ostatními partnery v oblasti letecké dopravy.

 

Evropská letiště oceněná jako nejlepší v oblasti spokojenosti cestujících:

Kategorie do 2 milionů odbavených cestujících ročně: Ålesund (Norsko), Valverde (Španělsko), Melilla (Španělsko), San Sebastián (Španělsko), Bodø (Norsko)

Kategorie 2-5 milionů odbavených cestujících ročně: Menorca (Španělsko), Skopje (Republika Severní Makedonie), Tallin (Estonsko), Záhřeb (Chorvatsko)

Kategorie 5-15 milionů odbavených cestujících ročně: Alicante (Španělsko), Bergen (Norsko), Izmir (Turecko), Soči (Rusko), Keflavík (Island), Luqa (Malta), Newcastle (Velká Británie), Porto (Portugalsko)

Kategorie 15-25 milionů odbavených cestujících ročně: Ankara (Turecko), Praha (Česká republika), Petrohrad (Rusko)

Kategorie 25-40 milionů odbavených cestujících ročně: Kodaň (Dánsko), Curych (Švýcarsko), Oslo (Norsko)

Kategorie nad 40 milionů odbavených cestujících ročně: Řím Fiumicino (Itálie) Moskva Šeremetěvo (Rusko)

Nechte se inspirovat

Dostávejte novinky a dávku inspirace z kongresové Prahy díky našim měsíčním newsletterům. Nebo navštivte náš archiv.