Taxislužba na letišti změní koncept

04/06/2021
Taxislužba na letišti změní koncept

Jednoduchá objednávka, cena za jízdu potvrzená před nástupem do taxíku, důraz na ekologii, bezpečnost provozu a komfort pro cestující. To jsou hlavní parametry nového výběrového řízení na provozovatele taxislužby na Letišti Václava Havla Praha. Řádné koncesní řízení bude vyhlášeno z důvodu končící platnosti stávající smlouvy. S vybraným dodavatelem Letiště Praha uzavře smlouvu na pět let. Spuštění nového konceptu taxislužby pro cestující se plánuje od ledna příštího roku.

V novém výběrovém řízení na provozovatele taxislužby reagujeme na požadavky cestujících a inovace osobní přepravy. Zavádíme trendy, které budou mít pozitivní vliv jak na spokojenost klientů využívajících taxi, tak na obchodní vztahy mezi letištěm a poskytovatelem, ale i na samotné řidiče. U budoucího směřování koncepce taxislužby, kterou standardně využívá více než 20 procent cestujících, jsme se inspirovali také na zahraničních letištích, konzultovali jsme budoucí podobu napříč trhem a vycházíme i z průzkumů zákaznické zkušenosti,“ řekl Jakub Puchalský, člen představenstva Letiště Praha.

Hlavní změnu zaznamenají cestující už při objednávání jízdy na letiště či do centra Prahy. Objednávku si cestující potvrdí jednoduše digitální formou, ať už prostřednictvím kiosku nebo svého mobilního telefonu bez nutné instalace aplikace, nebo mohou jízdu objednat přímo u personálu taxislužby na přepážce v příletové hale obou terminálů. Na základě rezervace tak bude každý zákazník již před nástupem do vozidla vědět, kolik za cestu do cílové destinace zaplatí. Předem stanovená cena jízdy nejen v rámci hlavního města, ale i po celé České republice, bude již konečná a v průběhu jízdy se nezmění. Zároveň může zákazník vždy zaplatit i bezhotovostně.

Cestující budou moct své jízdy hodnotit, aby bylo možné dlouhodobě udržovat úroveň služeb a zároveň aby Letiště Praha pravidelně získávalo zpětnou vazbu. Provozovatel bude na základě smluvních podmínek garantovat požadovanou kvalitu služeb, bezpečnost provozu, vozový park složený z automobilů se stářím maximálně do pěti let, čistotu vozidel a u řidičů reprezentativní vystupování a alespoň základní znalost angličtiny. Podle aktuální poptávky bude taxi operátor přizpůsobovat počet dostupných vozů na letišti, aby zajistil dopravní obslužnost a cestující mohli služby využívat bez delšího čekání. Na přání zákazníka zajistí dispečer taxislužby pro rodiny s dětmi i autosedačku. Podmínky spolupráce zahrnují i možnosti přepravy pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.

Taxislužbu bude provozovatel, vybraný na základě transparentního koncesního řízení, zajišťovat na základě systému obratového nájemného z každé jízdy, který dokáže lépe reflektovat sezónnost a denní špičky. Na pražském letišti budou řidiči i nadále využívat zázemí i parkování v prvním jízdním pruhu přímo před terminály. V příletových halách pak bude mít vítězný dodavatel umístěné přepážky a kiosky, kde si cestující budou moci svou jízdu také objednat.

Letiště Praha směřuje k uhlíkové neutralitě, proto je jedním z cílů vybrat i takového dodavatele, který bude využívat moderní vozy produkující méně emisí CO2. Budoucí poskytovatel taxislužby tak představí i svou koncepci a přístup k životnímu prostředí. Lépe bude hodnocena nabídka toho uchazeče, který dokáže efektivně obsazovat vozy zákazníky v obou směrech, tedy na letiště i do centra. Hodnotit se bude také modernizace vozového parku, včetně předpokládaného zavádění elektromobilů do flotily na letišti. Pro Letiště Praha jsou také důležité férové podmínky spolupráce i mezi společností a řidiči.

Nechte se inspirovat

Dostávejte novinky a dávku inspirace z kongresové Prahy díky našim měsíčním newsletterům. Nebo navštivte náš archiv.